En primer lloc, obrim el google docs des del compte de gmail. En la opció de crear, punxem document. Ens adonem que les opcions són iguals a un document Word.
Després cal punxar Compartir (share),ara ve el més important i és punxar en canviar(change). Des d’aquesta opció, podem fer que els usuaris que nosaltres volem puguen visualitzar el document, editar-lo o comentar el nostre document. Podem fer-ho compartint el document i enviant l’enllaç a les persones que nosaltres vulguem.
Per altra banda, altre aspecte a ressaltar és el canvi d’idioma. Per fer açò, hem de punxar a la rodeta de la dreta que trobem al marge superior de la pàgina principal de Gmail.
També, tenim més opcions prou interessants, com per exemple,fer presentacions en Power Point. Per açò, hem de punxar en l’opció de crear i després a la de presentació. Quant a la possibilitat de poder ficar en el Blog un Power Point, punxem compartir, després publicar, inserir i finalment posar avall a la esquerra el codi html.
Seguidament, dins de l’opció crear trobem per al Blog: crear un formulari (preguntes sobre un tema, enquestes a companys...).
Com es fa? Es posa el “Títol de la pregunta”, després el “Tipus de pregunta” i per últim “OK”. Si volem enviar el formulari li donem a “Enviar aquest formulari”.
Per tant, hem d’adonar-nos que per a qualsevol document, ja siga Power Point, Word..., per a tots es fa el mateix procediment. I finalment, hem de compartir el que hem escrit abans.
També podem pujar un document que haguem creat fora de Google Docs, com una presentació, un full de càlcul etc. Per a açò, premem a “Pujar”. Ens apareixerà una entrada amb el nom de “Examinar”, ací podrem cercar qualsevol document que tinguem emmagatzemat en el nostre PC. Quan trobem seleccionat el document premem a “Pujar arxiu” i immediatament apareixerà en el nostre processador de textos Google Docs, el qual podràs seguir editant o modificant.