dijous, 14 de juny del 2012

PRÀCTICA 7: WEBQUEST

1. CERCANT ACTIVITATS
Hem començat cercant activitats adequades per als nivells dels xiquets, hem triat el PRIMER CICLE de primària.

Com n'hi havia moltíssimes, també haviem pensat que podíem fer la própia, per tant hem utilitzat el HOT POTATOES per fer una d'aquesta, encara que no és un programari que siga molt bon amic per als principiants.




2. CREANT GOOGLE SITES
El primer que vam fer ha sigut crear el lloc en GOOGLE SITES.

Després hem creat l pàgina principal que estem veient.

Ací podem inserir imatges i donar les instruccions pertinents perquè els alumnes puguem desenvolupar les tasques.



El pas següent que he fet ha sigut triar l'activitat que vaig considerar idònia per el cicle que ja tenia en ment. En aquest cas he triat una activitat que fa que els xiquets lligen, per tant l'activitat a desenvolupar és molt divertida i és per a gaudir al mateix temps. 

3. CREANT LA PRÒPIA ACTIVITAT

A partir dels coneixements básic que hem aprengut a classe amb el professor, he fet una recerca i trobat moltíssim material de com treballar amb el HOT POTATOES, docs m'he posat a per feina i hem creat unes quantes activitats, però com que aquesta ens va semblar la més adequada per al nivell que treballaria, hem posat només una.





4. EL PROCÈS. 
En aquesta part de la Webquest se'ls dona una breu explicació perquè els alumnes tinguen nocions de com faran les tasques que es proposen.

Cadascuna de les tasques està amb detall perquè es puga comprendre be, es descriuen pas a pas els processos que han de realitzar els alumnes per a concloure amb el treball.

Convé utilitzar la segona persona per a descriure els procediments.

Aquesta etapa cal desenvolupar-la molt acuradament, descrivint molt bé els processos. Una manera útil perquè els alumnes puguen seguir-los és enumerar-los.

El primer pas que cal detallar és com s'agruparan els alumnes. O si han de treballar individualment.


En síntesi:
Són les pautes que organitzen pas a pas l'activitat de l'alumne i és fonamental per als alumnes. 





5. FENT CONCLUSIONS
Ací s'ha posat l'última part de les tasques perquè els xiquets puguen tindre un últim encoratge i s'animen a escriure i treballar amb la llengua. 

I en resum és l'experiència i també estimula la reflexió. Una conclusió ens convida a enllaços sobre temes semblats per a ampliar els coneixements per a aquells alumnes que desitgen seguir coneixent sobre el tema. També pot concloure amb una pregunta que porte a la reflexió sobre l'estudiat. en aquest caso els hem posat un vídeo perquè puguen gaudir i a més a més despertar les seus curiositats.

Sintetitzant:

Què han après els alumnes? o Com poden millorar-ho?



6. AVALUACIÓ
En aquesta part s'ha posat la manera en la qual s' avaluarà i els continguts que se tindran en compte per fer la mateixa evaluació.

Si els alumnes tenen una guia sobre què serà el que se'ls avaluarà, segurament tindran en compte punts que no creurien necessaris ser avaluats.

Mitjançant l'avaluació s'anticipen els criteris els quals seran avaluats en la tasca.

Han de ser consignes clares i comprensibles per a ells.

Poden utilitzar-se rúbriques per a l'avaluació.

En síntesi:
La importància de conèixer els criteris i aspectes de l'avaluació per part dels alumnes des del principi de les webquest.