Ramírez Sáez, Míriam
Sáez Vicente, Andrea
EXEMPLE DE L´ÚS DE LES TIC EN ESCOLES INDÍGENES
Les TIC poden ser aplicables en educació a qualsevol sector humà.Un software educatiu és un recurs didàctic que pot ajudar a desenvolupar habilitats com la oralitat, l’escriptura i la lectura, i per altra banda, potenciar la identitat cultural pròpia.
El poble Wayuu i el wayuunaiki és el poble on es va a posar aquesta pràctica. També parlen del software suchikiwalekerü. El que es vol fer amb aquest projecte es fomentar la lectura i ´escriptura del wayuunaiki.
Les meus companyes el que volen es a través d´aquest estudi es saber els passos a seguir per a desenvolupar un software educatiu.
Mora Molina, Mª Belén
PODCAST EDUCATIU
El podcast obri una finestra de possibilitats molt àmplia. També podem dir que és un plus per assolir els coneiximents de l´alumnat, per a fer la introducció de un nou tema, serveix per els alumnes amb necessitats educatives especials ja que és una bona eina. I per últim, dir que és un recurs per desenvolupar activitats innovadores.
Aquest és un enllaç que he trobat a internet i m´ha paregut molt interessant per a compartir-lo amb la resta de gent que li cride l´atenció:
http://www.soloeducativos.com.ar/component/option,com_remository/Itemid,32/func,select/id,4/
Moreno, Ángeles
Palomares, Ainhoa
EXPERIÈNCIES D’INNOVACIÓ DIDÀCTICA EN EDUCACIÓ PRIMARIA.
La utilització dels programes informàtics i dels serveis de comunicació i accés a la informació que proporciona Internet, proporciona a l’alumnat poderosos instruments cognitius al servei de la construcció del coneixement i del pensament creatiu que poden facilitar l’aprenentatge individual i col.laboratiu. A més, cal convertir les tecnologies de la informació i la comunicació en tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement. Les TIC no són un fi en si mateixes sinó un mitjà per a l’aprenentatge.
Les companyes ens mostra com integrar les TIC en el aula, millorar la qualitat d´ensenyança i apropar als xiquets a les noves tecnologies, sempre sense fer abús d´aquestes. Açò el que fa es un aprenentatge més significatiu, optimiza el rendiment a les classes, també redueix el temps per a realitzar les activitats, i sobretot, és important donar suport per`no substituir la metodologia.
Per a finalitzar, hem de dir que la eina, per excel·lencia, que ha repercutit en l'evolució de l'ensenyamen mitjançant les TIC, ha sigut la pissarra digital, però hui en dia es pot treballar amb un gran nombre de noves ferrramentes que possibiliten una millora en la qualitat d'ensenyança, tant a nivell teòric, i de recerca d'informació, com a nivell pràctic i de experimentació.
Aquest em pareix un tema interessant que ha de treballar-se a l´aula i motivar al alumnat a estudiar i aprendre amb açò. Ací deixe informació i un video que he trobat per internet. Espere que sea del vostre agrade.
LES TIC A L´AULA: EL JOC I ELS APRENENTATGES AMB LES NOVES TECNOLOGIES
El que pretén les meues companys amb aques treballar és que sapiguem els objectius de les tic a l´hora de posar en pràctica el aprenentatge dels xiquets, com per exemple: la motivació al alumnat, aprendre a aprendre, la competència digital, interdisciplinarietat...
I per supost, el joc és la base per motivar a estudiar i aprendre les coses, ja que hi ha regles, competències i habilitats, permet la comunicació, i també els xiquets poden obtenir una recompensa.