DOCENT TRADICIONAL VS DOCENT TIC
El procés de canvi del perfil del docent tradicional cap a un perfil docent basat en competències, conduirà a aconseguir transformacions que afavorisques la seua vinculació amb la societat, amb responsabilitat ètica, pertinència i eficàcia. En aquest sentit, es pot aconseguir la transformació en la formació intel·lectural, la qual pot aconseguir-se en promoure les competències intel·lectuals en un component investigador, que tracte d´ajudar als estudian al fet que situen les escoles, el currículum i la pedagogia en els seus contexts socio-històrics. Així mateix, aquesta transformacio ha de posar l´accent en la construcció del coneiximent escolar i de l´estructura de l´escola, de maner que els estudiants desenvolupen les capacitat necessàries per dur a terme investigacions sobre el seu propi treball.
ELS PARES NO S´ADAPTEN A LES TIC
En els àmbits educatius els pares actuen como a referència primera dels seus fills, ja que ensenyen, eduquen i indueixen a jocs i a altres activitats educatives.
Els xiquets d´avui són natius digitals. I per tant, els pares que són d´altra època tenen un desconeixement d´aquesta eina en la que s´apropen amb temor, lentitud i dificultad.
S´ha d´aprofitar les possibilitats de les TIC als pares a través d´una formació personal, i també, proporcionar als seus fills respostes eficaces i pertinents.
ROMERO, JESSICA
RUIZ, LAURA
LA PISSARA DIGITAL: UNA EXPERIÈNCIA INNOVADORA A L´AULA.
La Pissarra Interactiva, també
denominada Pissarra Digital Interactiva (PDI) consisteix en un ordinador
connectat a un video-projector, que projecta la imatge de la pantalla sobre una
superfície, des de la qual es pot controlar l'ordinador, fer anotacions
manuscrites sobre qualsevol imatge projectada, així com guardar-les,
imprimir-les, enviar-les per correu electrònic i exportar-les a diversos
formats.
NAVARRO, DAVINIA
PICÓ, ROCIO
LES TIC A L´AULA
El que volem els nostres companyes es conéixer les opinions dels mestres de primària per a fer un petit estudio.
També conéixer les opinions dels de secundària.
Per altra banda, contrastar les opinions.
I finalment, tindre una visió el més aproximada possible a la realitat.
MEDINA, JESÚS
PÉREZ, FRANCISCO
L´ARC I LES SEUES UTILITATS
L’ARC
(Aplicació de Recobriment Curricular) es tracta d’un recull de propostes
d’activitats, recursos i seqüències didàctiques, que enllacen directament amb
el currículum de les àrees de matemàtiques, llengües, ciències naturals,
ciències socials i tecnologia i que cobreixen totes les etapes educatives, des
de l’educació infantil fins al batxillerat.
Som conscients que queda molt de camí per fern en millorar la funcionalitat de l´aplicació, però la posada en marxa de l´ARC creiem que pot ser una eina
eficient per donar suport a mestres i que el marc que ens ofereix ens pot donar
molta agilitat a l’hora de difondre o compartir propostes d’activitats a
classe.