dimecres, 21 de març del 2012

SÍNTESI TEMA 8



TEMA 8: ORGANITZACIÓ DELS RECURSOS TIC EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA

1. JUSTIFICACIÓ D´UN PROJECTE TIC.

- AULES DIGITALS: perquè hi ha virtualitats tecnològiques i per la seua finalitat.

- AULES VIRTUALS: tot el que fa en el món real es fa virtual.

􀂾Impulsar el desenvolupament d'un espai virtual de comunicació en el qual tingui cabuda tota la comunitat educativa.

􀂾Potenciar l'ús de lesTIC com recurs personal del professorat i pera la gestió administrativa (perquè potencia l´ús de les TIC).

􀂾Desenvolupar un model d'avaluació que permet conèixer el grau d'utilització de les TIC i la seva incidència en el procés educatiu ( com una eina del centre)

􀂾Integrar la utilització de les TIC en el procés d'ensenyament-aprenentatge en les diferents àrees del curriculum (justificar la creació d´un aula digital).

2. DISSENY D´AULES DIGITALS. 

􀂾Aules virtuals: S’ha desenvolupat amb la Plataforma Moodle un col.legi virtual on els alumnes entrena les seues“aules”pera realitzar tasques tant en el centre com des de la seva casa o punts d’accés a Internet. (independent)

Com s´organitzarien els recursos en un aula digital:

􀂾Es disposa d’un cablejat de xarxa i un punt Wifi que donen servei a totes les dependències.
2 armaris mòbils ambTV, dvd i video.

􀂾Espai amb PD interactiva.:2 Aules de sisé de primaria,1 Biblioteca escolar,1 Aula d’usos Múltiples,1 Aula TIC fixa.

􀂾Aules d’infantil i Primaria. 1 ordinador amb Internet, 1 videoprojector fixe, 1 pissarra de proyecció, conexión amb impressora en xarxa.

3. MODELS I ESTRATÈGIES DIDÀCTIQUES

􀂾Suport, reforç, complement i ampliació de les exposicions del professor.

􀂾Realització de tasques on-line des de diverses plataformes. Exemple: tots des d´una casa donem la classe des del campus virtual.


􀂾Reforçen la realització d'activitats de lecto-escriptura.

􀂾Presentació de treballs i Unitats Didàctiques.

QÜESTIONS PER A EXAMEN: 


1. La justificació de perquè fer un projecte TIC.
2. Diferència entre aula digital i aula virtual.
3. Quins models i estratègies didàctiques s´han d´emprar?

http://www.logiva.es/

Aquesta pàgina m´ha pareguda molt interessant, ja que tracta sobre els recursos que es poden utilitzar amb els xiquets tant d´infantil com de primària. És un blog d´una professora on posa diferents formas de motivar al alumnat a travès de cançons sobre diverses temas, assignaturas per a fer de manera interactiva i aprendre més, animar a llegir,...Hi ha absolutament de tot, m´ha agradat molt i crec que em dona molts idees per al dia de demà.

http://www.elcorreo.com/agencias/20120315/mas-actualidad/sociedad/profesores-emplea-tic-principalmente-falta_201203151345.html

Aquest es un article que parla de la falta de formació de quasi la meitat de professors respecte a les noves tecnologies, per diverses motius com potser l´edat, la por, la metodologia,...

Pense que hi ha que motivar al professorat i fer-les ver que es una eina divertida tant per a ells com per al alumnat, i més avui dia, i que tampoc hi ha que ser informàtics i estudiar la màquinaria d´un ordenador. Simplement, és aprendre en primer lloc les coses bàsiques i investigar un poquet a internet per a poder fer jocs i ensenyar altres formes d´aprenenentatge diferent, per a eixir un poc de l´índex d´un llibre.

OPINIÓ PERSONAL

És interessant incluir alguns recurs tic en primària ja que són interessants i especialment útils. Però també és important ser selectiu en els recursos que anem a escollir, jo recomanaria incluir recursos concrets per poder analitzar-los, valorar les seues característiques i la seua utilitat,i a més a més, proposar idees de com deuria ser tot bo recurs educatiu TIC.
És un repte interessant, doncs en les aules no sols es necessiten recursos accessibles sinó que a més siguen fàcils d´utilitzar e integrar en la pràctica educativa diaria.

CONCLUSIONS
Les conclusions que he triat d´aquest tema han sigut les següents:

- Impulsar el desenvolupament d´un espai virtual.
- Potenciar l´ús de les TIC.
- Desenvolupar un model d´avaluació.
- Integrar les TIC en les diferents àrees del currículum.
- Tenir en compte el disseny de les aules digitals.
- Reforçar en les diferents estratègies didàctiques.