TEMA 3: TENDÈNCIES METODOLÒGIQUES I TIC
1. PARADIGMES EDUCATIUS.
➸Paradigma conductista.
➸Paradigma cognitiu.
➸Paradigma ambientalista.
➸Paradigma constructivista
2. IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE L´ENSENYAMENT.
✦✦El currículum és tancat i obligatori
✦✦Clara definició de continguts i objectius.
✦✦De aprenentatges complexos a taques més simples.
✦✦El procés d´avaluació se centra en el producte final.
✦✦La motivació depèn dels reforços externs que li donem a l´alumne.
3. EVOLUCIÓ DEL MODEL D´ENSENYAMENT- APRENENTATGE
◎Un aprenentatge amb adquisició de coneixements.
◎Model d’aprenentatge de construcció de significat.
4. SEYMOUND PAPERT.
☀Proposa un canvi substancial en l´escola: defén el construccionisme
☀Va ser l’inventor del llenguatge Logo.
☀No hi havia edicions grupals. Mètode de descobriment.
☀Papert millora: inclou la capacitat metacognitiva augmentada. Millora la visió espacial quan treballa amb el programa.
☀Els comportaments.Un altra capacitat a destacar es l’observació, capacitat d’escolta (atenció), capacitat d’imitació (soroll de cotxes), parlar, acabar la participació.
Possibles preguntes d´examen:
♔Quines implicacions per als dissenys de l’ensenyament porten els paradigmes educatius?
♔Enumera breument els 4 paradigmes educatius.
♔Explica breument el model educatiu proposat per Papert.
♔Explica el model d’ensenyament-aprenentatge com adquisició de coneixements com construcció de significat.