dijous, 15 de març del 2012

SÍNTESI TEMA 3


TEMA 3: TENDÈNCIES METODOLÒGIQUES I TIC


1. PARADIGMES EDUCATIUS.

➸Paradigma conductista.
➸Paradigma cognitiu. 
➸Paradigma ambientalista.
➸Paradigma constructivista

2. IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE L´ENSENYAMENT.

✦✦El currículum és tancat i obligatori

✦✦Clara definició de continguts i objectius.

✦✦De aprenentatges complexos a taques més simples. 

✦✦El procés d´avaluació se centra en el producte final.

✦✦La motivació depèn dels reforços externs que li donem a l´alumne.

3. EVOLUCIÓ DEL MODEL D´ENSENYAMENT- APRENENTATGE

◎Un aprenentatge amb adquisició de coneixements. 

◎Model d’aprenentatge de construcció de significat.

4. SEYMOUND PAPERT.

☀Proposa un canvi substancial en l´escola: defén el construccionisme

☀Va ser l’inventor del llenguatge Logo. 

☀No hi havia edicions grupals. Mètode de descobriment. 

☀Papert millora: inclou la capacitat metacognitiva augmentada. Millora la visió espacial quan treballa amb el programa.

☀Els comportaments.Un altra capacitat a destacar es l’observació, capacitat d’escolta (atenció), capacitat d’imitació (soroll de cotxes), parlar, acabar la participació.

Possibles preguntes d´examen:

♔Quines implicacions per als dissenys de l’ensenyament porten els paradigmes educatius?

♔Enumera breument els 4 paradigmes educatius. 

♔Explica breument el model educatiu proposat per Papert. 

♔Explica el model d’ensenyament-aprenentatge com adquisició de coneixements com construcció de significat.