dimecres, 21 de març del 2012

SÍNTESI TEMA 7


TEMA 7: PROFESSORAT I ÀMBIT TECNOLÒGIC

1. EXPOSICIÓ DEL PROFESSOR RECOLZAT EN TECNOLOGIES.

⇝El professorat utilitza l'ordinador i un projecte per a millorar l'explicació.

⇝S'empren recursos (presentacions, simulacions virtuals, continguts multimèdia), que pot haver preparat el propi professor o han estat elaborats per tercers (editorials, altres professionals)

2. INICIACIÓ A LA INFORMÀTICA

Inconvenients
Aquests coneixements són necessaris però no suficients per a fer un ús reflexiu i “estratègic” de les tecnologies per a arribar als propis objectius d'aprenentatge i comunicació

Avantatges
Es desenvolupen coneixements bàsics necessaris per a poder utilitzar les tecnologies

3.TREBALL MITJANÇANT PROGRAMES EDUCATIUS.
Aquesta modalitat consisteix en la utilització de programes, habitualment elaborats per uns altres, algunes vegades és el propi professor qui els construeix.

D'aquesta forma sol garantir-se major proximitat als objectius curriculars que estan treballant i a les necessitats educatives de cada alumne.

En els programes educatius l'habitual és que proposin exercicis en els quals s'ha de trobar la resposta correcta

D'aquesta forma l'ordinador pot aportar un aspecte atractiu i pot resultar motivador.

La tasca que se sol demanar no és molt diferent a les quals es realitzen en paper i llapis.

4. APRENENTATGE PER INVESTIGACIÓ

Per la seva pròpia essència, es tracta de fomentar l'aprenentatge actiu i el més autònom possible per part de l'alumnat, que es veu confrontant a prendre decisions al voltant del seu aprenentatge.

El professor se situa en el paper d'orientador, guia, mediador.

La possibilitat de triar entre diferents opcions d'aprenentatge permet convertir el procés de treball en objecte d'aprenentatge.

El component cooperatiu permet l'intercanvi de les diverses opinions

POSSIBLES PREGUNTES D´EXÀMEN:

1. Explica qual és l´exposició del professor en les tecnologies.

2. Iniciació a la informàtica.


3. Treball mitjançant programes educatius.


4. Qual és l´aprenentatge per investigació?